Każda z nas marzy o idealnym płaskim brzuchu, o pozbyciu się uporczywej „oponki” jak i o pięknych widocznych mięśniach. Zastanawiamy się co zrobić, aby nasz brzuch wyglądał zjawiskowo. Co zrobić, aby wzmocnić i wyszczuplić brzuch? Podstawą będą oczywiście ćwiczenia. Jak wyglądają ćwiczenia minimalizujące boczki? Co robić, by pozbyć się oponki? Jakie ćwiczenia działają naprawdę szybko? Wybrałam dla Ciebie top pięciu ćwiczeń, które wykonywane regularnie, dadzą Ci efekt o jakim marzysz.

#1 NOŻYCE

Nożyce to idealne ćwiczenie pobudzające mięśnie brzucha. Są to pionowe lub poziome wymachy nóg.

NOŻYCE PIONOWE najlepiej wykonywać na macie, ponieważ ważne przy tym ćwiczeniu jest, aby kręgosłup cały czas przylegał do podłoża. Aby wykonać to ćwiczenie musisz położyc się na plecach, podnieść wyprostowane nogi i naprzemiennie opuszczać. Wykonaj przynajmniej 12 powtórzeń na jedną nogę w trzech seriach.

NOŻYCE POZIOME są nieco trudniejsze w wykonaniu, ale dasz radę. Leżąc na macie unieś obie nogi nad ziemią, proste ale rozchylone na boki. Przenoś lewą nogę na prawą stronę, a prawą nogę na lewą stronę, tak aby nasze nogi przypominały cięcie nożyc. Pamiętaj aby jedna noga była nad drugą, aby uzyskać efekt „cięcia”. Wykonaj co najmniej 12 powtórzeń w trzech seriach.

Ćwiczenie znajdziesz na mojej platformie internetowej w zestawie Tabata Płaski Brzuch: https://www.labonitafit.pl/trenuj-w-domu/

#2UNOSZENIE NÓG W LEŻENIU

Unonszenie nóg w leżeniu  to ćwiczenie, które przede wszystkim aktywuje do pracy dolny obszar mięśni brzucha. Oczywiście pracują tutaj wszystkie poszczególne aktony mięśnia prostego brzucha, jednak przede wszystkim pracę wykonuje tutaj dolna część.

Aby wykonać to ćwiczenie połóż się płasko na macie, ręce ułóż wzdłuż ciała, następnie unieś nogi tak jakbyś chciała wykonać z tej pozycji świecę. Następnie z tej pozycji unoś biodra do góry i w dół, tylko i wyłącznie za pomocą mięśni brzucha.

W tym ćwiczeniu bardzo istotny jest wydech, unosząc biodra do góry staraj się wydychać powietrze, natomiast schodząc w dół nabierać. Pamietaj, że im więcej tlenu tym więcej siły mają pracujące mięśnie. Wykonaj 3 serie po 30 sekund.

Ćwiczenie znajdziesz na mojej platformie internetowej w filmie Six Pack: https://www.labonitafit.pl/trenuj-w-domu/

#3 ROWEREK W LEŻENIU NA PLECACH

Rowerek w leżeniu jest najlepszym ćwiczeniem na mięśnie proste i skośne brzucha.

Połóż się na macie tak, aby Twoje plecy przylegały do podłoża, następnie unieś nogi zgięte w kolanach tak, aby tworzyły kąt prosty. Zacznij pedałować tak, jakbyś jechała na rowerze, staraj się, aby twoje uda przy wykonywaniu ruchu przekraczały linię bioder. Aby mocniej zaangażować mięśnie skośne brzucha unieś łopatki lekko w górę, a trzymając ręce za głową prowadź naprzemiennie łokieć do kolana. Wykonaj 3 serie po jednej minucie.

Ćwiczenie znajdzies mojej na platformie internetowej w zestawie Express Płaski Brzuch https://www.labonitafit.pl/trenuj-w-domu/

#4 PLANK

Jedno z najlepszych ćwiczeń na brzuch.

Co daje plank? Regularne wykonywanie deski sprawia, że po miesiącu zauważymy już pierwsze efekty. Brzuch będzie jędrny, zobaczysz mięśnie i zgubisz kilka centymetrów w talii i w pasie. To niby niepozorne i proste ćwiczenie, jednak angażuje do pracy całe ciało. Ćwiczenie deski przynosi szybkie i niesamowite efekty między innymi dlatego, że angażuje wiele partii mięśniowych, jednak przede wszystkim brzuch. Wykonując to ćwiczenie poprawiasz również swoją wytrzymałość jak i koordynację.

Jeśli marzysz o płaskim brzuchu, wcięciu w talii i wyrzeźbionym ciele, to nie czekaj dłużej, zacznij ćwiczyć plank.

JAK POPRAWNIE ZROBIĆ PLANK?

– Wygodnie połóż się na brzuchu. Oprzyj się na przedramionach tak, aby zgiąć ręce w łokciach pod kątem prostym.

– Pilnuj, aby łokcie znajdowały się idealnie pod barkami.

– Opierając się na palcach stóp unieś ciało w górę. Pamiętaj, aby napiąć mięśnie brzucha.

– Nie zginaj odcinka lędźwiowego w dół ani nie unoś pośladków w górę, pięty, biodra i ramiona powinny pozostać w prostej linii tak aby nasze ciało przypominało „deskę”

Wytrzymaj w tej pozycji jak najdłużej. Jeśli jesteś początkująca najlepiej zacząć od 30 sekund, następnie dodawać po 10 tak, aby wkrótce wytrzymać nawet minutę.

Ćwiczenie znajdziesz na mojej platformie internetowej w zestawie Super Brzuch, uda, pośladki level 3

https://www.labonitafit.pl/trenuj-w-domu/

#5 RUSSIAN TWIST

Russian Twist to skręty tułowia w pozycji siedzącej. Ćwiczenie to jest idealne dla naszego brzucha, ponieważ angażuje w ruch mięsień prosty brzucha oraz mięsień skośny brzucha. Wyszczupla talię oraz uporczywy dół pleców.

Jak poprawnie wykonać russian twist?

– Usiądź na podłodze ze złączonymi nogami, wyprostuj ręce przed siebie

– wyprostuj plecy, wypchnij klatkę piersiową w przód, ściągnij łopatki, a stopy odstaw na podłodze

– napnij brzuch

– skręcaj tułów dotykając podłogi rękami raz z lewej raz z prawej strony, najważniejszy tutaj jest zasięg ruchów, im dalej skręcisz tułów tym bardziej pracują Twoje mięśnie

– łokcie trzymaj jak najbliżej ciała pamiętaj, aby mieć proste plecy i cały czas napięty brzuch.

Zrób 3 serie po 15 skrętów na każdą stronę.

Ćwiczenie znajdziesz na mojej platformie internetowej w zestawie Super Brzuch, uda, pośladki level 2.

https://www.labonitafit.pl/trenuj-w-domu/

Niewątpliwie warto regularnie ćwiczyć mięśnie brzucha. Musisz pamiętać, że mięśnie brzucha spełniają wiele funkcji, które umożliwiają nam prawidłową pracę ciała. Silne mięśnie brzucha ułatwiają nam utrzymanie prawidłowej postawy ciała podczas wykonywania wielu ruchów m.in.: siedzenia, skrętów tułowia, wstawania z pozycji leżącej i wiele innych. Poza tym to właśnie mięśnie brzucha chronią nasze narządy wewnętrzne przed różnymi urazami. To dzięki nim możemy utrzymać nasze ciało w pewniej stabilizacji. Na tym jednak nie koniec, od tego jak pracują nasze mięśnie brzucha zależy też jak wykonujemy podstawowe czynności biologiczne takie jak oddychanie czy mowa.

Jak widzisz są to proste ćwiczenia, które z łatwością wykonasz w domu. Nie potrzebujesz do tego żadnych przyrządów, a już niedługo możesz cieszyć się płaskim brzuchem i mniejszym obwodem w pasie. To naprawdę proste, pomogę Ci w tym. Na platformie znajdziesz treningi o różnym stopniu zaawansowania oraz o różnej długości, od 10 minut po 40 minut. Wszystkie zestawy z pewnością skradną Twoje serce, m.in.: trening na start, six pack, tabaty, super brzuch, uda i pośladki, pilates + zdrowy kręgosłup, trening z dzieckiem, brazylijskie pośladki i wiele innych. Oprócz tego otrzymujesz ode mnie zestaw zbilansowanych diet. Dostęp do platformy internetowej znajdziesz pod linkiem: https://www.labonitafit.pl/trenuj-w-domu/

Należy pamiętać, że ćwiczenia to część sukcesu, bardzo ważną rolę przy płaskim brzuchu pełni również dieta. Warto zwracać uwagę na to co jemy oraz w jakich ilościach, jeśli nie masz pomysłu jak poprawić swoje nawyki żywieniowe bądź potrzebujesz rady, zapraszam  do skorzystania z mojej pomocy. Ułożę jadłospis dostosowany pod Twoje preferencje, oczekiwania i cele. Link do diety znajdziesz tutaj: https://www.labonitafit.pl/trenuj-w-domu/

Każde z ćwiczeń możesz wykonać na wiele sposobów. Jeśli chcesz zmienić swoje ciało i być zawsze uśmiechnięta, a masz możliwość przyjścia do naszego klubu fitness dla kobiet w Świdnicy – zapraszamy Cię serdecznie. Na naszych treningach znajdziesz mnóstwo motywacji i energii. Jeśli jeszcze nie byłaś przyjdź i przekonaj się, że u nas jest najlepiej. Gwarantuję, że po naszych treningach wyjdziesz uśmiechnięta i pełna energii na dalszy dzień. Zapisy na nasze zajęcia znajdują się na naszej stronie internetowej www.Labonitafi.pl w zakładce plan zajęć.

Jeśli zastanawiasz się nad treningiem indywidualnym musisz wiedzieć, że trening personalny to najbardziej efektywna forma ćwiczeń fizycznych. Jest szybka i bezpieczna. Od wielu lat pracuję indywidualnie z kobietami w różnym wieku, jak i odmiennej kondycji. Do każdej z kobiet podchodzę skrupulatnie tak aby przyjemnie i jak najszybciej osiągnąć cel, o którym marzysz.

Zapisz się na bezpłatną konsultacje dzwoniąc na numer: 663-597-879.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania zadzwoń do nas na numer: 535-500-676.

Trzymam za Ciebie kciuki, zacznij robić coś dla siebie, będziesz niesamowicie szczęśliwa!