Zastanów się, ile razy porównałaś efekty swoich ćwiczeń do koleżanki? Zaczynasz chodzić z na zajęcia fitness i po pewnym czasie zauważasz u niej znaczny progres, a u Ciebie jest on mniejszy? Czy to oznacza, że mniej się starasz? Skąd! W tym tekście wyjaśnię Ci dlaczego tak się dzieje i dlaczego nie warto się porównywać ale co zrobić żeby szybko osiągnąć taki efekt, o jakim marzysz.
Metamorfoza Ani w 45 dni (dieta + trening personalny 2x w tygodniu)

Po pierwsze zapamiętaj, że każda z nas jest inna pod względem budowy ciała, somatotypu, gospodarki hormonalnej, genotypu, typów włókien mięśniowych, a nawet faza cyklu menstruacyjnego znacząco wpływa na nasz wygląd zewnętrzny, ale to pewnie już zauważyłaś.

A więc czym jest ten somatotyp? Obecnie określa się go jako skład ciała, czyli ilość mięśni i tkanki tłuszczowej w stosunku do wzrostu.

Wyróżniamy trzy somatotypy:

  • ektomorfik,
  • endomorfik,
  • mezomorfik
somatotypy
https://www.pinterest.com.au/pin/375065475198176727/

Ektomorfik

Jeśli jesteś osobą wysoką (choć nie zawsze), o smukłej sylwetce, która nie ma tendencji do odkładania znacznych ilości tkanki tłuszczowej to jesteś ektomorfikiem. Nie znaczy to jednak, że nie musisz obawiać się o swoją figurę. Zapewne dążysz do uwidocznienia swoich mięśni. Trening z mojej platformy fitness tylko dla kobiet #trenujwdomu – Brazylijskie pośladki pomoże Ci w rozbudowaniu tej partii. Znajdziesz go pod tym linkiem https://www.labonitafit.pl/trenuj-w-domu/

Endomorfik

Gdy z łatwością nabierasz tkanki tłuszczowej to możesz zaliczyć się do grupy endomorfików. Ale nie przejmuj się, odpowiedni trening na spalanie oraz dieta i możesz się z nim pożegnać. Idealny będzie dla Ciebie trening Turbo spalanie 500 kcal, który znajdziesz tutaj https://www.labonitafit.pl/trenuj-w-domu/  A gdy już pozbędziesz się nadprogramowych kilogramów możesz zacząć pracę nad swoimi mięśniami.

Mezomorfik

Ostatnia grupa to mezomorficy. Jeśli z łatwością udaje Ci się zbudować mięśnie i masz estetyczną atletyczną sylwetkę, to z pewnością należysz do tej grupy. Wydawałoby się, że osoby w tym typie są urodzonymi szczęściarzami, jednak nie każda kobieta marzy o rozbudowanych mięśniach, dlatego warto zapamiętać o tym aby unikać treningów siłowych, a skupić się na treningach cardio, np.: Tabata cardio czy Trening Spalający, które pomogą utrzymać świetną figurę. Te i wiele innych treningów dostępne są tutaj https://www.labonitafit.pl/trenuj-w-domu/

Metamorfoza Magdy w 30 dni (dieta + trening z platformy #trenujwdomu)

Jak widzisz, somatotyp nie ma większego wpływu na to jakie są Twoje predyspozycje do aktywności fizycznej. Nie wpływa on również na szybkość metabolizmu. Ważne jest aby stosować odpowiednio zbilansowaną dietę pod względem kaloryczności i makroskładników oraz ćwiczenia, czy to w klubie fitness czy w domu. Jeśli nie jesteś pewna co do tego jakie ćwiczenia są dla Ciebie idealne zawsze możesz skorzystać z konsultacji i treningu personalnego on-line. Umów się pod nr 663-597-879.

Nie należy swojego wyglądu zrzucać jedynie na somatotyp.

Jeśli Twoim celem jest zgubienie zbędnych kilogramów, to:

  • zwiększ swoją aktywność fizyczną oraz wydajność wykonywanego treningu,
  • zmień swoją dietę, ale pamiętaj, że nawet jedząc zdrowo z dodatnim bilansem kalorycznym nie uda Ci się schudnąć,
  • zbadaj się, sprawdź, czy nie masz zaburzeń w gospodarce cukrowej oraz chorób tarczycy.

Natomiast jeśli chcesz zbudować mięśnie, to:

  • zwiększ ilość spożywanego białka,
  • zwiększ objętość treningową,
  • dobierz trening odpowiedni do założonego celu,
  • przeanalizuj swoją aktywność w ciągu dnia, bo być może okaże się, że spalasz zbyt dużo kalorii.

Podsumowując, tempo Twojej przemiany i koleżanki już na starcie jest zdecydowanie inne ze względu na różne predyspozycje, a nawet ilość komórek tłuszczowych (adipocytów), które w dzieciństwie zostały naprodukowane. Dzięki treningowi i diecie z endomorfika możesz stać się mezomorfikiem. Nie poddawaj się ze względu na czasochłonność. Zawalcz o swoje marzenia! A jeśli potrzebujesz wsparcia i pomocy, to jestem tu dla Ciebie. Można wszystko, wystarczy tylko chcieć.

Pamiętaj, że ćwiczenia to część sukcesu, bardzo ważną rolę  przy gubieniu kilogramów pełni również dieta. Warto zwracać uwagę na to co jemy oraz w jakich ilościach, jeśli nie masz pomysłu jak poprawić swoje nawyki żywieniowe bądź potrzebujesz rady, zapraszam do skorzystania z mojej pomocy. Ułożę jadłospis dostosowany pod Twoje preferencje, oczekiwania i cele. Link do diety znajdziesz tutaj: https://www.labonitafit.pl/trenuj-w-domu

Oprócz diety, dostęp do platformy treningowej #trenujwdomu gwarantuje Ci indywidualny plan treningowy i stałą opiekę trenera oraz dietetyka. To wyjątkowe miejsce tylko dla kobiet, dzięki któremu zmienisz swoje życie na lepsze.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania zadzwoń do nas na numer: 535-500-676.