Zastanawiałaś się kiedyś jaki wpływ na Twoją dietę ma alkohol? Czy uważasz, że wypicie kilku drinków podczas weekendowych wypadów z przyjaciółmi, bądź lampka winka na zakończenie ciężkiego dnia nie odbije się na Twoim trybie odżywiania? Przeczytaj ten wpis, a przekonasz się, że wypijasz dość sporo bezwartościowych kalorii.

Zacznijmy może od tego ile poszczególne trunki mają kalorii:

  • lampka czerwonego wina 102 kcal
  • lampka białego wina 102 kcal
  • kieliszek szampana 72 kcal
  • duże piwo 245 kcal
  • kieliszek koniaku 245 kcal
  • kieliszek wódki 55 kcal
  • szklanka whisky 110 kcal
  • mojito 125 kcal
  • kieliszek martini 110 kcal

Tych kalorii na jednego drinka wychodzi całkiem sporo. A dodając do tego przeróżnego rodzaju napoje, czy też inne dodatki urozmaicające drinki wychodzi jeszcze więcej. Sama szklanka Coca Coli to około 101 kcal, a soku pomarańczowego to około 100 kcal.

Skoro już znasz kaloryczność poszczególnych alkoholi, to teraz powinnaś być świadoma tego, że są to “puste” kalorie nie posiadające żadnych wartości odżywczych. W związku z czym podczas jednego posiedzenia możesz wielokrotnie przekroczyć wartość swojego zapotrzebowania kalorycznego.

Wpływ alkoholu na organizm:
  • spożycie alkoholu spowalnia metabolizm,
  • spowalnia spalanie tkanki tłuszczowej,
  • uszkadza wątrobę,
  • hamuje proces trawienia,
  • zmniejsza aktywność mózgu,
  • zwiększa apetyt.

Z pewnością zauważyłaś, że podczas spożywania napojów wyskokowych nachodzi Cię nagła chętka na coś do przekąszenia. Otóż jak wspomniałam powyżej jest to spowodowane alkoholem. Większość posiadówek oprócz dużej ilości trunków wiąże się z dużą ilością jedzenia i to tego mniej wartościowego, przez co zwiększa się podaż kalorii. Zdolności oceny sytuacji również są zaburzone. Jedzenie wydaje się bardziej kuszące i spożywasz go zdecydowanie więcej niż zjadłabyś w normalnej sytuacji.

Co więc zrobić, aby alkohol nie miał aż takiego wpływu na nasz organizm i dietę?
  • staraj się unikać i ograniczać spożycie alkoholu do minimum,
  • wypijaj mniej kaloryczne alkohole, odstawiając wymyślne i wysokokaloryczne drinki,
  • zjedz porządny pełnowartościowy posiłek przed planowaną imprezą,
  • kontroluj podjadanie podczas spożywania alkoholu,
  • staraj się wypijać więcej wody z cytryną niż alkoholu,
  • na imprezy szykuj zdrowe przekąski, dzięki którym spożycie kalorii będzie zdecydowanie mniejsze.

Wiadomo, wszystko jest dla ludzi, jednak apeluję o umiar nie tylko pod względem dbania o swoją dotychczasową dietę i sylwetkę, ale również przez wzgląd na zdrowie.

Jeśli zależy Ci na zdrowym i zbilansowanym pod Twój cel odżywianiu, zapraszam Cię do skorzystania z diety online, dzięki której zdecydowanie szybciej osiągniesz wymarzone efekty w zdrowy sposób bez efektu jo-jo.

Sprawdź:

https://www.labonitafit.pl/trenujwdomu