Winko do obiadu, chłodne piwko w gorące dni, a może drink ze znajomymi? A jaki to ma wpływ na to co wypracowałaś przez cały tydzień regularnych treningów, dbania o odpowiednie odżywianie i regenerację? Przeczytaj i dowiedz się, czy alkohol i trening idą w parze.

W tym tekście zwrócę uwagę i omówię jak alkohol oddziałuje na trening oraz na cały proces kształtowania sylwetki i odchudzania.

Alkohol a trening

Częste spożycie alkoholu w znaczącym stopniu wpływa na nasz organizm, na jego funkcjonowanie oraz poziom ogólnej energii.
Już nawet niewielkie ilości mogą odwrócić cały proces i cofnąć wypracowane efekty do stanu początkowego.

Zacznijmy od energii, która jest niezwykle istotna w całym procesie treningowym. Jak wiesz napoje procentowe w dużym stopniu oddziałują na wątrobę i upośledzają procesy w niej zachodzące. Tak obciążona wątroba nie jest w stanie produkować glukozy przez co mamy mniej siły i zmniejsza się poziom energii, co jest łatwo zauważalne. Twoja efektywność na treningu jest bardzo niska, masz mniej siły, robisz ćwiczenie wolniej i szybciej się męczysz.

Niezwykle groźne jest odwodnienie, które jest spowodowane tym, że organizm stara się jak najszybciej usunąć toksyny wraz z moczem, dlatego też odwiedzasz częściej toaletę. Do tego wysiłek fizyczny powoduje wydzielanie potu i utratę wody poprzez oddychanie. Ten fakt zdecydowanie utrudnia trening.

Regeneracja po treningu również jest spowolniona. Zdecydowanie dłużej czujesz się zmęczona i ospała ze względu na duże obciążenie wątroby, która produkuje wtedy mniej glukozy dającej energię.

Prócz zwiększonej ilości spożytych kalorii możesz również spotkać się z wolniejszą syntezą białek, co skutkuje wolniejszym wzrostem masy mięśniowej, więc jeśli zależy Ci na zbudowaniu pięknych i kształtnych pośladków, alkohol nie będzie Twoim sprzymierzeńcem, a wręcz może powodować utratę masy mięśniowej, nie myl z utratą tkanki tłuszczowej. Jest to niepożądany skutek.

Jeśli zależy Ci na zgubieniu kilku kilogramów, to alkohol nie jest sprzymierzeńcem.

1 gram zawiera aż 7,1 kcal

Wpływa negatywnie na działanie hormonów oraz wzmaga apetyt. Więc w efekcie wypijając drinka zawierającego puste kalorie dodatkowo sięgasz po większą ilość jedzenia i przekąsek. Zamiast być na wymaganej do chudnięcia redukcji sprawiasz, że tygodniowy bilans kaloryczny jest w dużej nadwyżce.

Alkohol pomaga na zakwasy? Z pewnością słyszałaś tą tezę. Jest to niestety mit, który nie znalazł potwierdzenia w żadnym przeprowadzonym badaniu.

Jak widzisz jest masa argumentów przeciw piciu alkoholu jeśli zależy Ci na skutecznym i efektywnym treningu. Oczywiście nie jest też tak, że od tej pory powinnaś stać się abstynentką. Małe ilości wypijane sporadycznie w związku z ważniejszymi okazjami nie zasieją ogromnego spustoszenia w Twoim organizmie, jedynie spowolnią cały proces dążenia do wymarzonej sylwetki.

A jeśli już mowa o ćwiczeniach zapraszam Cię na trening. Platforma treningowa fitness online dla kobiet jest czynna całą dobę, więc w dowolnej chwili możesz ćwiczyć i cieszyć się z efektów, a spersonalizowany plan treningowy przyspieszy ten proces.
Trening personalny online również jest dostępny w dogodnych dla Ciebie godzinach.
Świetnym uzupełnieniem będzie indywidualna dieta online.

Nie czekaj spróbuj już dziś a nie pożałujesz :)

https://www.labonitafit.pl/trenujwdomu