Ciepło, coraz cieplej i słońce wychodzi zza chmur. Sezon grillowy czas zacząć! W tym wpisie poznasz kilka fit przepisów na dania z grilla, abyś bez wyrzutów mogła cieszyć się czasem spędzonym na łonie natury w gronie bliskich, a przy okazji zadbała o zdrowe odżywanie.

1. Warzywne szaszłyki

Do przygotowania tych szaszłyków potrzebujesz:

  • cukinię,
  • paprykę,
  • cebulę czerwoną,
  • pieczarki,
  • pomidorki koktajlowe.

Jako przypraw polecam użyć:

  • soli,
  • rozmarynu,
  • ostrej papryki,
  • odrobinę oliwy z oliwek.

Jeśli nie przepadasz za przyprawami możesz użyć samej soli i oliwy lub nie przyprawiać ich w ogóle.
Warzywa należy pokroić. Cukinię pokrój w plastry lub jeśli jest ona duża w półkola, cebulę również pokrój w plastry, paprykę w kwadraty, a z pieczarek usuń nóżki. Warzywa nabijaj na długą wykałaczkę na przemian wraz z pomidorkami. Następnie posmaruj je oliwą i przypraw. Czas grillowania to około 15 min. w zależności od grubości warzyw. Szaszłyki regularnie obracaj z każdej strony.

2. Grillowany dorsz

Aby przygotować delikatnego rozpływającego się dorsza z grilla będziesz potrzebowała:

  • filet z dorsza,
  • cytrynę,
  • sól,
  • pieprz,
  • świeżą bazylię,
  • natkę pietruszki,
  • czosnek,
  • oliwę z oliwek.

Dorsza umyj i przypraw, skrop wyciśniętym sokiem z cytryny i oliwą, dodaj czosnek, bazylię i pietruszkę i wstaw na chwilę do lodówki, aby się zamarynował. Po tym czasie zawiń go z liśćmi bazylii i pietruszki w spożywczą folię aluminiową i grilluj około 10 minut z obu stron.

3. Grillowana pierś z kurczaka w jogurtowo-musztardowej marynacie

Grill nie może się obejść bez sztandarowej piersi z kurczaka. Jest to mięso bardzo łatwe w przygotowaniu, ponieważ możesz użyć ulubionych przypraw i marynat, oczywiście w wersji fit.
Do przygotowania marynaty będziesz potrzebowała:

  • mały jogurt naturalny,
  • łyżkę musztardy,
  • sól,
  • pieprz,
  • wyciśnięty ząbek czosnku,
  • pierś z kurczaka.

Zmieszaj składniki, pierś umyj i osusz, następnie natrzyj ją marynatą i pozostał w lodówce, proponuję zrobić to wieczorem przed planowanym grillem.
Pierś należy grillować z obu stron do uzyskania miękkości dodając pozostałą marynatę.

4. Grillowane warzywa

Przepis jest banalnie prosty i możesz go naginać do swoich preferencji smakowych.
Przygotuj ulubione warzywa. Na grilla świetnie sprawdza się:

  • cukinia,
  • papryka,
  • bakłażan,
  • pieczarki,
  • szparagi,
  • brokuły,
  • sól
  • pieprz,
  • czosnek suszony lub wyciśnięty,
  • odrobina oliwy z oliwek.

Zawiń wszystkie razem w sakiewkę zrobioną ze spożywczej folii aluminiowej i grilluj do miękkości. Możesz również eksperymentować z ulubionymi przyprawami: bazylią, tymiankiem, rozmarynem, ostrą papryką. Warzywa sprawdzą się jako świetny dodatek do mięsa.

5. Fit sałatka na grilla

Nie ma grilla bez sałatki. Świetnie sprawdzi się sałatka z sałaty lodowej, rzodkiewki i kukurydzy.
Będziesz potrzebowała:

  • pół główki sałaty lodowej,
  • kilka rzodkiewek,
  • 3 łyżki kukurydzy konserwowej,
  • świeży koperek
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • odrobinę soku z cytryny
  • kolendrę
  • kmin rzymski.

Przygotowanie: warzywa umyj, sałatę połam na drobne kawałki, rzodkiewkę na półkola, a koperek drobno posiekaj, dodaj kukurydzę i wszystko wymieszaj. Do miseczki dodaj oliwę, sól, pieprz, kilka kropel soku z cytryny, kolendry i kminu rzymskiego i dokładnie ze sobą wymieszaj. Następnie dodaj wszystko do sałatki i zamieszaj.

Na samą myśl o tych daniach cieknie ślinka. Mam nadzieję, że Tobie również przypadną do gustu, dzięki czemu możesz grillować bez wyrzutów sumienia. Z pewnością zaskoczysz swoich bliskich nowymi propozycjami. Pamiętaj, grill to nie tylko tłusta kiełbasa, czy karkówka. Eksperymentuj, twórz własne kompozycje i ciesz się różnorodnością smaków.

Te i inne przepisy na grilla i nie tylko zawiera dieta online, więc jeśli chcesz zmienić swój jadłospis, to daj znać.