Trening zmienia ciało, ale nie bezpowrotnie. Co dzieje sie z nim, kiedy przestajemy ćwiczyć?

Ćwiczenia niosą dużo pozytywnych skutków dla naszego ciała, zdrowia i samopoczucia. Dzięki nim nasz organizm funkcjonuje zdecydowanie lepiej.

Odstawiając regularne treningi musisz pogodzić się z faktem, że z każdym tygodniem Twoja wydolność i sprawność będzie spadać, a mięśnie będą zanikać. Już trzymiesięczna przerwa może doprowadzić do zaniku wszystkich wypracowanych sukcesów.

1. Zmniejszy się Twoja wytrzymałość

Wykonywanie codziennych aktywności zacznie przynosić Ci z czasem trudności. Szybciej zaczynasz się męczyć i łapać zadyszkę. Spada wydolność serca i pojemność płuc.

2. Tracisz siłę i masę mięśniową

Podnoszenie znaczniejszych ciężarów będzie nie lada wyzwaniem. Nie będziesz już na tyle mocna i zwinna. Zacznie spadać masa mięśniowa, a co za tym idzie waga ciała. Jeśli jesteś osobą szczupłą, a nie ćwiczysz odpowiednio, pojawia się sylwetka: “skinny fat”, czyli brak odpowiedniej ilości tkanki mięśniowej na rzecz tłuszczowej przy bardzo szczupłym wyglądzie.

3. Zwalnia metabolizm

Po około 6-8 tygodniach możliwe jest, że zauważysz pogorszony metabolizm, który spowodowany jest zaprzestaniem wykonywania ćwiczeń powodujących odpowiednie przemiany w organizmie. W tym czasie należy zwrócić uwagę na dietę, ponieważ podaż kalorii znacznie się zmniejsza przy braku ruchu. Zaczną się problemy z odkładaniem tkanki tłuszczowej oraz znacznym magazynowaniem wody w organizmie.

4. Organizm będzie bardziej podatny na choroby

Regularne ćwiczenia pozytywnie wpływają na ciśnienie krwi, a jego brak wiąże się z narażeniem na choroby ze strony układu krążenia, takiej jak:

  • nadciśnienie,
  • choroby serca,
  • zwiększone ryzyko zawału.

Prócz tego organizm bardziej narażony jest na:

  • wzrost poziomu cukru we krwi – cukrzycę,
  • spadek odporności i szybsze łapanie infekcji,
  • stany zapalne,
  • dolegliwości kostno-stawowe,
  • problemy gastryczne przez gorszą pracę żołądka i jelit,
  • pogorszenie się snu.
5. Szybsze starzenie organizmu

Brak aktywności powoduje, że skóra staje się mniej elastyczna, następuje zwiększenie ilości wolnych rodników powodujących procesy starzenia.

6. Ryzyko depresji

Pogorszenie się nie tylko wyglądu, ale także zdrowia i sprawności oraz zwiększona trudność w wykonywaniu codziennych obowiązków może doprowadzić do stanów depresyjnych.

Jak widzisz jest wiele efektów zaprzestania regularności w ćwiczeniach. Ale nic się nie martw!

Nieważne, czy Twoja przerwa jest długa, czy krótka. Spowodowana kontuzją, ciążą i połogiem, czy zwykłym lenistwem, zawsze możesz wrócić do dawnej aktywności oczywiście stopniowo i z umiarem.

Jeśli nie wiesz jak zacząć skontaktuj się z nami, a chętnie Ci pomożemy wrócić do dawnej formy. Dołącz do platformy fitness online laBonitafit dla kobiet.  Nie zapomnij również o zdrowej zbilansowanej diecie.

Dołącz do nas i do dzieła!

https://www.labonitafit.pl/trenujwdomu