Internet jest dobrze znany jako kopalnia wiedzy. Jednak warto zwrócić uwagę na jej źródło i jego wiarygodność, bo nie zawsze publikowane treści są zgodne z prawdą. Przygotowałam dla Ciebie prawdziwe informacje, które rozwieją Twoje wątpliwości i nie będziesz musiała już przeszukiwać sieci zastanawiając się jak to faktycznie wygląda.
Pozwól więc, że przedstawię Ci 7 faktów i mitów dotyczących treningu.

Z pewnością spotkałaś się z większością jak nie ze wszystkimi poniżej wymienionymi stwierdzeniami, których zasadność lub jej brak zaraz Ci wytłumaczę.

Rozgrzewka i rozciąganie są ważnym elementem każdego treningu

FAKT

Podczas rozgrzewki nie tylko podnosimy temperaturę ciała, ale także przez aktywację i mobilizację przygotowujemy mięśnie i całe ciało do ćwiczeń, które wykonamy w części głównej treningu. Rozciąganie po treningu nie tylko obniża tętno i relaksuje po wysiłku, ale także pomaga w rozluźnieniu mięśni i odpowiednim ich rozciągnięciu, co zapobiega przykurczom. Rozgrzewka jak i rozciąganie zapobiegają kontuzjom.

Ćwicząc będę wyglądała jak facet

MIT

Kobiety posiadają inne uwarunkowania genetyczne niż mężczyźni. Panie są bardziej predysponowane do kształtowania wytrzymałości i ich nakład pracy musiałby być dużo większy, aby osiągnąć chociaż 1/10 tego co w krótszym czasie mogą wypracować Panowie, którzy ze względu na potencjał hormonalny szybciej rozbudowują tkankę mięśniową.

Podział ćwiczeń na damskie i męskie

MIT

Nie ma podziału na ćwiczenia damskie i męskie. Ćwiczenia dzielą się na ćwiczenia metaboliczne, ogólnorozwojowe, globalne, izolowane z wykorzystaniem sprzętu lub bez.
Ćwiczenia dopasowuje się jedynie ze względu na cel jaki chce się osiągnąć.

Rozbudowa pośladków bez rozbudowy ud

FAKT

Wszystko zależy od odpowiedniego doboru ćwiczeń. Wykonywanie ruchów z dominacją stawu kolanowego, czyli przysiady i wykroki, duża ilość powtórzeń z małym ciężarem oraz predyspozycje genetyczne oprócz pośladków będą rozbudowywały nie tylko pośladki ale także uda.

Zrzucanie tłuszczu z wybranej partii ciała

MIT

Tkanka tłuszczowa nie jest miejscowa, a rozkłada się po całym ciele. Posiadamy także dwa rodzaje tłuszczu łagodny i oporny. Jeśli najwięcej tłuszczu zlokalizowane jest w podbrzuszu, na biodrach, bryczesach czy też ramionach, to możesz być pewna, że będzie się on spalał jako ostatni, gdy będziesz miała 15-18% tkanki tłuszczowej.

Kobiety powinny ćwiczyć z małym ciężarem

MIT

Ćwiczenia z małym ciężarem i dużą ilością powtórzeń będą kształtowały wytrzymałość siłową danej grupy mięśniowej. Jeśli zależy Ci na kształtowaniu sylwetki, to trening z dużym obciążeniem będzie jak najbardziej wskazany.

Same ćwiczenia, bez odpowiedniego odżywiania pozwolą mi zgubić zbędne kilogramy

MIT

Ćwiczenia oczywiście są ważnym elementem redukcji zbędnych kilogramów, ponieważ dają dodatkowy wydatek kaloryczny. Jednak nie stosując zdrowego odżywiania i jedząc z dużą nadwyżką kaloryczną w stosunku do dziennego zapotrzebowania, trening nie będzie przynosił wymiernych korzyści. Przykładowo powinnaś spożywać 1800 kcal dziennie, aby zredukować tkankę tłuszczową, spalasz na treningu 300 kcal, ale dzienny bilans kaloryczny spożytych posiłków wynosi 2300 kcal, to nie uzyskasz zamierzonego efektu.

Mam nadzieję, że udało mi się rozwiać wszystkie Twoje wątpliwości. Powyższe informacje przyświecają mi zawsze, gdy przygotowuję zestaw ćwiczeń na zajęcia fitness. Platforma treningowa dla kobiet fitness online #trenujwdomu, na której możesz znaleźć mnóstwo treningów również podparta jest wiedzą i doświadczeniem. Doskonałym rozwiązaniem jest też trening personalny online i dieta, dzięki którym pomogę Ci osiągnąć sukces.

Jeśli nie masz pewności, czy na innych stronach znajdziesz tak rzetelnie ułożone ćwiczenia? To jest idealny znak, żeby zacząć trenować ze mną. Zyskasz indywidualne podejście oraz wsparcie podczas ćwiczeń, czy diety. Nie zwlekaj zapisz się na platformę treningową fitness online tylko dla kobiet laBonitafit na: https://www.labonitafit.pl/trenujwdomu i ciesz się efektami już po kilku dniach.