Niedawno robiłam rutynowe badania krwi, tak jak zawsze, co pół roku. W przychodni trzeba było swoje odstać, miałam więc okazję zaobserwować pewne zjawisko. Apteka była przepełniona. Wyglądało jakby za chwilę ktoś miał ją zamknąć. Klienci raz po raz wychodzili z reklamówkami witamin, dużą ilością witamin. Miałam wrażenie, że każda kolejna osoba kupowała to po co przyszła, plus dodatkowe suplementy, które kupił ktoś kto stał w kolejce przed nią. Większość osób w wieku około 25-50 lat. Czas spędzony w kolejce po kolejne „super specyfiki” lepiej spędzić inaczej, podnosząc odporność skuteczniej, taniej i zdrowiej.

Ale od początku. Kiedyś często chorowałam. Przechodziłam jedną infekcję za drugą, regularnie się badałam, leczyłam, a wyniki były wciąż złe. Mój układ immunologiczny leżał i błagał o pomoc. Teraz ciężko jest mi przypomnieć sobie, kiedy ostatnio brałam antybiotyk czy nawet tabletkę przeciwbólową. Nie choruję. I wiem dlaczego. Od kiedy trenuję regularnie skończył się sezonowy katar, bóle gardła, bóle głowy czy inne infekcje – szczególnie górnych dróg oddechowym, z którymi kiedyś walczyłam od pierwszego dnia września do Świąt Wielkiej Nocy.

Dlatego na swoim przykładzie i wielu innych kobiet, które ze mną ćwiczą, zauważając realne rezultaty, wytłumaczę Ci, jakie zmiany zachodzą w organizmie kiedy regularnie ćwiczysz, czyli jak tak naprawdę podnosisz wtedy odporność. Chcę żebyś miała wiedzę, dzięki której zdecydujesz się na podarowanie swojemu ciału ogromnej porcji zdrowia.

Zdolność naszego organizmu do zwalczenia wirusów i infekcji zależy od naszego układu limfatycznego. Krążenie limfy natomiast uzależnione jest od układu mięśniowo – szkieletowego. Co oznacza, że jeśli trenujesz, Twój organizm jest przygotowany na pojawienie się ewentualnego wirusa i skuteczne jego zwalczenie. Więc jeśli zadbasz o to, żeby poświęcić minimum 150 minut tygodniowo na aktywność fizyczną, to możesz nawet nie zauważyć tego, że ta infekcja w organizmie wystąpiła, ponieważ zostanie ona zwalczona już na samym początku zanim zostanie rozprzestrzeniona w organizmie. Jeśli jednak pojawią się u Ciebie objawy, to przejdziesz chorobę lżej i szybciej wrócisz do zdrowia. Dzieje się tak dzięki odpowiednio do tego przygotowanym limfocytom.

Dodatkowo trening stymuluje wszystkie mechanizmy obronne organizmu do działania, wzrasta liczba komórek obronnych przed wirusami i bakteriami. Większa aktywność przyczynia się do zmniejszenia ilości infekcji układu oddechowego i łapania przeziębień. A jak wiadomo, wystarczy drobne przeziębienie, katar czy uczucie zimna i nasza odporność spada. Wtedy o wiele łatwiej jest złapać dodatkowych, niechcianych  „lokatorów” w postaci innych wirusów.

Ćwicz codziennie minimum 10/15 minut. Wzmacniaj swoje ciało, podtrzymuj jego odpowiednią temperaturę i skup się na tym, żeby zachować regularność. Wykonuj ćwiczenia aerobowe, poprawiające wydolność organizmu. Powodują one lepsze natlenienie krwi, czyli procentową zawartość tlenu, którą czerwone krwinki przenoszą z płuc do pozostałych części ciała. U zdrowego człowieka poziom natlenienia krwi waha się od 95%-99%. Możną ją zmierzyć między innymi za pomocą pulsoksymetru.

Jedno z lepszych ćwiczeń aerobowych, które znajdziesz na mojej platformie fitness online dla kobiet #trenujwdomu to wymach nogi do ręki. Ćwiczenie to poprawia kondycję i podnosi temperaturę ciała. Znajdziesz je w treningu Turbo Spalanie 500 kcal na stronie: www.labonitafit.pl/trenuj-w-domu/

Skup się też na wzmocnieniu poszczególnych mięśni. Jednym z ważniejszych jest mięsień poprzeczny brzucha, który utrzymuje kręgosłup i bierze udział w oddychaniu.

Ćwiczenie to spięcia brzucha w treningu Express Płaski Brzuch. Tutaj ćwiczysz mięsień poprzeczny brzucha, pozbędziesz się nadmiernej tkanki tłuszczowej, wyrzeźbisz brzuch i ujędrnisz ciało oraz jak w poprzednim ćwiczeniu usprawnisz krążenie limfy.

Kolejne ćwiczenie to przysiad i wspięcia na palce. To ćwiczenie również podniesie temperaturę ciała i świetnie wzmocni i rozbuduje Twoje mięśnie pośladków i łydek oraz poprawi krążenie limfy w organizmie.

Jak widzisz, podniesienie odporności i przygotowanie organizmu na ewentualną „walkę z wirusem” nie jest trudna. Wystarczy, że poświęcisz te kilkanaście minut dziennie na wykonanie kilku prostych ćwiczeń. Rób to co pozwala poczuć Ci się lepiej, a jeśli tak jak aktywność fizyczna, wpływa pozytywnie na zdrowie, nie rezygnuj z tego. Unikaj negatywnych emocji i stresu, ponieważ obniża to zdecydowanie Twoją odporność. Jedyny „dobry” stres, to stres wywołany wykryciem patogenu w naszym organizmie, który mobilizuje naszą odporność do walki.

Podsumowując, zdrowy i silny organizm jest w stanie w szybki sposób zwalczyć wszelkie infekcje, przechodzi je łagodniej i szybciej wraca do zdrowia, lub w ogóle nie choruje. Tak więc wpisz w swój plan dnia codzienną aktywność fizyczną i ciesz się dobrym zdrowiem przez cały czas.

Więcej ćwiczeń zwiększających odporność znajdziesz na www.labonitafit.pl/trenujwdomu, znajdziesz tam również porady i wskazówki dietetyczne, możesz zamówić sobie indywidualny jadłospis również podnoszący odporność lub umówić się z trenerem personalnym na trening online na żywo.

Podaruj sobie zdrowie, odporność i piękną sylwetkę już dziś! A zanim kupisz suplement, skonsultuj czy rzeczywiście jest on dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem.