Masz super matę, która leży zamknięta w szafie i się kurzy, a Tobie nie za bardzo chce się wstać, włączyć komputer i poświęcić chwilę na poprawę swojego zdrowia, lepsze samopoczucie i posiadanie zniewalającej figury? Przeanalizuję z Tobą każdą przeszkodę oddalającą Cię od marzeń i pomogę Ci je usunąć.

Wstajesz rano i podejmujesz decyzję, że dziś jest ten dzień kiedy zaczniesz ćwiczyć, następnie idziesz do pracy, wpadasz w wir zadań domowych, zajmujesz się dzieckiem, chcesz spędzić z partnerem wieczór na omówieniu paru ważnych spraw i nagle okazuje się, że jest już późno, trzeba przygotować siebie i dzieci na kolejny dzień, a w telewizji leci Twój ulubiony program.
Nadchodzi kolejny dzień i już nawet wygospodarowałaś tę godzinkę dla siebie, zaczynasz wykonywać ćwiczenia, które mniej więcej pamiętasz z zajęć i koniec. Zauważyłaś w międzyczasie, że pod kanapą są okruchy, niewygodnie Ci w tych spodniach i tak w ogóle, to sama nie wiesz co masz robić.

I tu właśnie wkraczam ja z odsieczą. Przedstawię Ci kilka podstawowych rad, dzięki którym będziesz miała motywację do zrobienia treningu w domu.

1. Zaplanuj z wyprzedzeniem swój plan tygodnia

Jeśli wiesz, że ciężko jest Ci spontanicznie znaleźć w ciągu dnia chwilkę na trening, bo zawsze znajdzie się jakaś rzecz do zrobienia w domu, to ustalenie sobie harmonogramu tygodnia ułatwi Ci znalezienie tej jednej godzinki dwa/trzy razy w tygodniu, niekolidującej z innymi obowiązkami, jeśli sobie wszystko wcześniej ustalisz. Można się zdziwić ile faktycznie czasu marnujemy na głupoty i niepotrzebne rzeczy, a przecież można go przeznaczyć na inne, przyjemniejsze i pożyteczniejsze czynności, jakimi są ćwiczenia.

2. Skorzystaj z zajęć w formie online

Doskonałą formą motywacji jest zapisanie się na treningi w formie live w klubie fitness dla kobiet laBonitafit. Sam fakt wykupienia karnetu skłoni Cię do ćwiczeń, a jak wiadomo zajęcia odbywają się według ustalonego grafiku o konkretnej godzinie. Dzięki temu nie będziesz odkładała rozpoczęcia ćwiczeń na później, co często kończy się nie zrobieniem treningu w ogóle. Naśladując ruchy instruktorki oraz słuchając jej rad zminimalizujesz kontuzje, ale zmaksymalizujesz efekt w stosunku do samodzielnego ćwiczenia w domu.

3. Wykup dostęp do platformy treningowej w domu

Ten rodzaj treningu jest idealny, w momencie, gdy nie wiesz za bardzo jak i co ćwiczyć, a na dodatek z tygodnia na tydzień Twój harmonogram się zmienia. Możesz trenować z każdego miejsca i o dowolnym czasie z indywidualnym planem treningowym, który otrzymasz. Możesz w każdej chwili odtworzyć ulubiony trening i działać. Kontakt z trenerką da Ci dodatkowej motywacji. Fitness online to świetna sprawa!

4. Plan treningowy w widocznym miejscu

Dostając plan treningowy, wydrukuj go sobie i powieś na lodówce lub w innym widocznym miejscu, co będzie Ci przypominać o konieczności wykonania ćwiczeń, a odhaczanie treningów dodatkowo Cię zmotywuje i pokaże jak blisko celu jesteś.

5. Trening personalny online dla kobiet

Ta forma aktywności jest najskuteczniejsza, ponieważ możesz ćwiczyć w domu będąc pod nadzorem trenera personalnego, który doskonale wie jakie ćwiczenia dobrać pod Twoje cele oraz będzie kontrolował Twój każdy wykonany ruch. Nie jest też tajemnicą, że po umówieniu się na konkretny termin będzie Ci głupio odmówić, a uwierz mi rozmowa z profesjonalistą i nakreślenie celów dają jeszcze większego „kopa”.

6. Wyznacz sobie realne cele

Każda kobieta pragnąca zmienić swoją sylwetkę chciałaby osiągnąć to w jak najszybszym czasie, dlatego przecenia swoje możliwości i rzuca się na głęboką wodę planując z grubej rury 5 treningów w tygodniu albo co gorsza codziennie, bez miejsca na regenerację. Niestety to działa zdecydowanie odwrotnie, ponieważ niewykonanie założonego planu jeszcze bardziej demotywuje. Najlepiej zacząć od trzech dni w tygodniu, półgodzinny trening przez miesiąc a jeśli zauważysz, że jest to dla Ciebie niewystarczająca ilość, to stopniowo zwiększaj długość treningów lub ilość dni treningowych. Planuj krótkoterminowo.

7. Zapisuj osiągnięte cele

Nic tak nie motywuje jak realnie osiągnięty cel zauważalny w lustrze czy na centymetrze. Jeśli zaczniesz porównywać stan początkowy ze stanem po pewnym czasie, zauważysz zmiany jakie zachodzą w Twojej sylwetce. Przed przystąpieniem do treningów zmierz się i zważ, zrób zdjęcia, a po miesiącu zobaczysz ile już osiągnęłaś i będziesz wiedziała ile Cię to wysiłku kosztowało, więc szkoda będzie tego zaprzepaścić, bo już jesteś o krok bliżej wymarzonego celu.

8. Organizacja przestrzeni

Ćwicz w pomieszczeniu, gdzie będziesz miała odpowiednią ilość miejsca, tak aby wykonywane ćwiczenia nie kończyły się ciągłym obijaniem o meble. Jesteśmy kobietami, więc nie ma się co oszukiwać, że jeśli w pokoju będzie nieporządek lub coś w wystroju będzie Cię rozpraszało, to automatycznie porzucisz ćwiczenia na rzecz zmiany tego stanu. Staraj się zachować porządek lub odrzucaj od siebie nachodzące chęci na sprzątanie właśnie w tym momencie, kiedy miałaś ćwiczyć. To ważne, aby Twoja głowa nie zajmowała się innymi sprawami, tylko skupiała się na technice wykonywanego ruchu, tak aby zmaksymalizować korzyść z niego płynącą.

9. Ogranicz widownię

Być może krępujesz się ćwiczyć gdy inni patrzą, więc zadbaj o ten komfort i ćwicz bez zbędnych widzów w postaci partnera czy dzieci. Wiadomo, że zawsze w najmniej odpowiednim momencie będziesz niezwykle potrzebna, ale poproś swoich współlokatorów o uszanowanie chwili dla Ciebie. Chociaż podczas treningów personalnych, które przeprowadzałyśmy zdarzają się i takie przypadki kiedy treningi są w pełni rodzinne, co może okazać się świetną zabawą i spędzeniem aktywnie czasu z bliskimi.

10. Muzyka

Nie musisz ćwiczyć w ciszy. Włączenie motywującej muzyki dodaje dodatkowych sił do ćwiczeń, ważne żebyś dobrała taką, która odpowiada Twoim preferencjom i dodaje Ci energii.

11. Odpowiedni strój

To, że ćwiczysz w domu nie oznacza, że nie powinnaś mieć odpowiedniego stroju. Nie mówię tu o super markowych ciuchach, ale o takich dzięki którym będziesz mogła wykonywać spokojnie nieskrępowane ruchy w pełnych zakresach i będą odprowadzały pot, co da Ci większy komfort lub takie, które uchronią Cię przed kontuzjami, mowa tu w głównej mierze o obuwiu. Jak wiesz odpowiedni strój daje dodatkową motywację, ponieważ często zdarza się tak, że podkreśla jeszcze bardziej naszą sylwetkę, a to potęguje w nas chęć jej udoskonalenia.

12. Sprzęt

Ten punkt wtrąciłam jedynie po to, aby uświadomić Ci, że brak jakiegokolwiek sprzętu nie skreśla Twoich możliwości do treningu w domu, czy to w formie zajęć live, treningu z platformą, czy treningów personalnych live online. Bez sprzętu również można wypracować świetne efekty. Jest też druga strona tego medalu. Jeśli jesteś osobą, która potrzebuje wielu bodźców motywujących możesz zawsze zaopatrzyć się w podstawowe sprzęty takie jak mata, hantle czy gumy oporowe, bo być może świadomość tego, że je kupiłaś zmotywuje Cię do ich użycia.

Jak widzisz jest wiele rozwiązań, które pomogą Ci zmotywować się do treningu w domu i realnie umożliwią Ci wykonanie go. Wszystko zależy tylko od Ciebie. Ja wychodzę do Ciebie z wieloma formami pomocy i motywacji w tej kwestii, ale to już od Ciebie zależy, czy zdecydujesz się je przyjąć. Zwizualizuj swoją przyszłą sylwetkę, a uwierz mi jest ona do osiągnięcia, wystarczy tylko, że będziesz tego mocno chciała i będziesz dążyła w uporze do celu.

Zapraszam Cię na moją platformę treningową fitness online dla kobiet, gdzie znajdziesz dostęp do treningów z filmami instruktażowymi lub treningów personalnych live online, a także diety i wiele ciekawych porad.

www.labonitafit.pl/trenujwdomu